Har mistet 2 sommerfugler i løpet av en uke.

dette er så frustrerende >.
dette er så frustrerende >.
dette er så frustrerende, jeg først mistet jeg 2 stk (damer) de hadde samme symptomer: først ble huden mørkere, så ble den grå, og til slutt døde fisken.
Jeg brukte ph senkings midler fra tetra(flytende) for å få ned ph, men nå bruker jeg bare regnvann og catappa blader + litt vanlig vann. Jeg kjøpte to nye sommerfugler på lørdag(hunner) og den ene begynner å bli brun i huden.
Hva skal jeg gjøre? jeg lar merke til at den ene hanne har noen rifter i finnen sin, men jeg tror at det er napping, fordi det var sånn da jeg fikk han i dyrebutikken.
Men nå tenker jeg på finneråte, kan det være det? kan det være skylden i fiskedødene?
hva slags andre sykdommer kan det være? Nitrit er 0, ammoniakk er 0 og nitrat under 20.
Ph ble litt drastisk senket i går pga co2, kan dette være årsak også? (jeg har sluttet med co2) Jeg kjønner ikke hva jeg gjør galt, har lest om M. Ramirezi lenge nå.
skjedde en feil på siden, derfor kom det så mange innlegg, men her er bilder, det første er av hunnen som har rare symptomer, og den andre av hannen med revnet finne:
lastet opp feil bilde, begge de forrige bildene er av hannen med revnet finne, her er hunnen som har rar farge :
Dette er flaut... det går ikke ann å slette bildene og laste opp nye, jeg laste desverre opp feil bilde for 2. gang. men her er bilde av den syke hu-sommerfuglen.
ser nå at hannen gnir seg mot blader, hva er det for noe?
hvis det er kløe, burde jeg medisinere?
Du burde medisinere ja, men syns det er vanskelig å si sikkert hva det er. Prøv å kjøre Esha exit og 2000 sammen.

Når du senker ph, så gjør du det i egen bøtte før du tømmer det i karet ja?
Det gjør jeg.
Er det farligt å medisinere hvis de ikke har sykdom?
de hadde ikke esha exit, så jeg kjøpte bare 2000.
Har tatt i 25 dråper, men en ting jeg ble litt forvirret av på bruksanvisningen: "Dosering i bløtt vann : Dersom GH er lavere en 4 dGH må den tre dager lange standarddoseringen dobles. " betyr dette at jeg må har i 50 dråper? eller betyr det at jeg må ta 25 dråper i morgen, 12 dråper på Lørdag, Søndag, Mandag og Tirsdag?
håper dette virker, jeg får vel gå å se i forskjellige dyrebutikker etter exit.
Plussmedlem
Nalo
Har tatt i 25 dråper, men en ting jeg ble litt forvirret av på bruksanvisningen: "[B]Dosering i bløtt vann[/B] : Dersom GH er lavere en 4 dGH må den tre dager lange standarddoseringen dobles. " betyr dette at jeg må har i 50 dråper? eller betyr det at jeg må ta 25 dråper i morgen, 12 dråper på Lørdag, Søndag, Mandag og Tirsdag?

Hvis du i tillegg medisinerer søndag, mandag og tirsdag så er det ikke lenger en tre-dagers kur
Du skal doble antall dråper hvis GH er lavere enn 4 dGH. (Regner med at du har målt GH-verdien hos deg.)
Så ja, hvis karet ditt er 100 liter så skal du ha i 50 dråper første dagen, 24 dråper dag 2 og 24 dråper dag 3.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap