jeg må desverre lage en ny tråd, grunnen er fordi at dersom fisken min er syk må jeg få medisiner før kl 20:00, og ingen svarte på den andre.
jeg først mistet jeg 2 stk (damer) de hadde samme symptomer: først ble huden mørkere, så ble den grå, og til slutt døde fisken.
Jeg brukte ph senkings midler fra tetra(flytende) for å få ned ph, men nå bruker jeg bare regnvann og catappa blader + litt vanlig vann. Jeg kjøpte to nye sommerfugler på lørdag(hunner) og den ene begynner å bli brun i huden.
Hva skal jeg gjøre? jeg lar merke til at den ene hanne har noen rifter i finnen sin, men jeg tror at det er napping, fordi det var sånn da jeg fikk han i dyrebutikken.
Men nå tenker jeg på finneråte, kan det være det? kan det være skylden i fiskedødene?
hva slags andre sykdommer kan det være? Nitrit er 0, ammoniakk er 0 og nitrat under 20.
Ph ble litt drastisk senket i går pga co2, kan dette være årsak også? (jeg har sluttet med co2) Jeg kjønner ikke hva jeg gjør galt, har lest om M. Ramirezi lenge nå.
Jeg så at hannen klør seg på blader, kan dette være grunnen til at alle andre er syke? hannen som klør ser ser også litt brun ut.
Hvis dette er sykdom, hva skal jeg medisinere?