Syke slørhaler
Det foregår redselsfulle scener i akvariet nå om dagen. Slørhalene blir en etter en slappe og ligger seg på siden i en krok med stillest vann i akvariet. De er ikke like aktive i hele høyden av akvariet i begynner stadiet, men holder seg i overflaten. Har noen en ide om hva som feiler dem og hva som kan gjøres. Akvariet ble etablert for ca 2 mnd siden. PH og Nitratprøver har vært helt fine.
Postet 18.09.12 kl 17:25
Postet 18.09.12 kl 17:30
Endret: 18.09.12 kl 17:31
Postet 18.09.12 kl 17:33
Kommer an på hva du hadde i fra starten og evt når du puttet i fisk
Har karet kun gått med vann uten tilsetting i 4 uker for så å putte nedi fisk så kan jo NH3/NH4 være det som topper nå.
Sikkert mange som protesterer nå.
Men jeg hadde godt hell med å i edgen ( 23 liter )
skifte 40% vann og tilsette totalt 4 ml med Aqua Life (Ikke Aqua safe.
Siden da var det helt greit og fikk ikke den store toppen etter det. fulgte selvsagt på med vannskifte dagen etter og annenhver dag 3 ganger
hvor jeg da også tilsatte 2 ml liter med Aqua Life ved hvert vannbytte.
Dette er nødvendigvis ikke fasiten. men ett innspill.
Har karet kun gått med vann uten tilsetting i 4 uker for så å putte nedi fisk så kan jo NH3/NH4 være det som topper nå.
Sikkert mange som protesterer nå.
Men jeg hadde godt hell med å i edgen ( 23 liter )
skifte 40% vann og tilsette totalt 4 ml med Aqua Life (Ikke Aqua safe.
Siden da var det helt greit og fikk ikke den store toppen etter det. fulgte selvsagt på med vannskifte dagen etter og annenhver dag 3 ganger
hvor jeg da også tilsatte 2 ml liter med Aqua Life ved hvert vannbytte.
Dette er nødvendigvis ikke fasiten. men ett innspill.
Postet 18.09.12 kl 17:55
Postet 18.09.12 kl 18:44
Postet 18.09.12 kl 18:55
Hans SvellingenInjisjerte 4 ml per 20 liter vann med aqua life(start up dose) inn i filteret og 2 minutter etterpå virker den syke fisken betydelig friskere. Den beveger seg ned i vannlaget og prøver å spise bobler i overflaten. Takk for tipse! Forhåpentlig kommer den seg nå :D
Ikke si at jeg sa det
Du tok ett vannbytte først ?? Regner med det.
Postet 18.09.12 kl 18:58
Postet 18.09.12 kl 19:03