Røde blodstriper på scalare
Har kjøpt noen scalarer og ser at disse har røde blodstriper mellom den store ryggfinnen og halen. Er det noen som vet hva dette er. Og hvordan skal en behandle for å få bort dette?? Håper noen har erfaringer å dele. Har prøvd ulike medisiner i vannet, men ingenting har så langt virket. Fiskene er ellers i god form og spiser godt.
Postet 05.10.12 kl 09:51
jeg har egenoppdrettede scalare som fikk slike røde flekker på samme området som dine fisker. vet ikke hva det kommer av heller, men etter at jeg byttet vann for 2-3 dager siden, så er de ikke synlige lenger. jeg tror det kan komme av slåssing ettersom jeg hadde to hanner og 1 hunn i karet. nå er hunnen død for lenge siden, så da er vel det "problemet" over.
Postet 05.10.12 kl 10:23
Postet 05.10.12 kl 11:08
Postet 05.10.12 kl 11:54
Sykdom på scalarer
Prøver på nytt for å få hjelp. Finnes det ingen her på forumet som har vært borti scalarer med innvendige bloduttredelser mellom ryggfinne og hale?? Er dette et bakteriologisk problem? Kan det smitte til annen fisk? Trengs det behandling? Hva er effektiv behandling?
Håper noen kan hjelpe.
Håper noen kan hjelpe.
Postet 07.10.12 kl 12:05
har hatt antydning på på paret mitt.. såg med ein gong at d va noe så ikke stemte.. blir litt røe over nasen og!! stress!! scalarene kan stresse.. vannbytte og fjerne opphavet til stress.. fek. finnenapper eller ein revirhevdene rival.. noe så simpelt så at andre fisker leker brutalt rundt dem... jager dem ut i meir strømmende vann... hvis vi snakker om samme blodutredelser då..
Postet 09.10.12 kl 03:23
Postet 09.10.12 kl 08:44
Postet 10.10.12 kl 16:25