Fra blankt til grønnt vann..??
Hjelp meg!
på kort tid har vannet i akvariet blitt helt grønnt. vi aner ikke hva det kan komme av, men det skjedde fort. Jeg var borte i helgen og når jeg kom tilbake var sikten helt ugjennomtrengelig! klarte så vidt å få fanget inn fiskene, ser en 1 cm inn.
Vi skal rund vaske det i morgen men lurer på om det er noen tips til evt. såpe eller hvordan vi skal vaske det så det ikke vil gjenta seg igjen?
noen aning hva det kan være??
takker for alle svar og tips på hva vi kan gjøre
på kort tid har vannet i akvariet blitt helt grønnt. vi aner ikke hva det kan komme av, men det skjedde fort. Jeg var borte i helgen og når jeg kom tilbake var sikten helt ugjennomtrengelig! klarte så vidt å få fanget inn fiskene, ser en 1 cm inn.
Vi skal rund vaske det i morgen men lurer på om det er noen tips til evt. såpe eller hvordan vi skal vaske det så det ikke vil gjenta seg igjen?
noen aning hva det kan være??
takker for alle svar og tips på hva vi kan gjøre
Postet 12.11.12 kl 23:13
Postet 12.11.12 kl 23:18
Ikke sikker..
ja jeg vet det med såpe, men om det var et stoff som vasker akvariet rent samtidlig som det ikke skader? men vis det er disse algene.. hvordan kvitter jeg meg med dem?
det er ikke mitt akvarium men min stemors som jeg hjelper henne med, så jeg vet ikke riktig hvor mye mat hun ga...
vatnet lukter veldig ekkelt å ..
takk for svar
det er ikke mitt akvarium men min stemors som jeg hjelper henne med, så jeg vet ikke riktig hvor mye mat hun ga...
vatnet lukter veldig ekkelt å ..
takk for svar
Postet 12.11.12 kl 23:30
Postet 12.11.12 kl 23:35
Hun mater sikkert fiskene alt for mye, og da blir det ofte alger og ekkel lukt. Dere kan vaske akvariet med lunket vann og en ny skuresvamp uten såpe. Husk å ikke vaske filtersvampen. Bare skyll den forsiktig i vann fra akvariet og la den ligge i vann til dere har vasket ferdig akvariet. Dersom algene kommer tilbake etter dere har vasket det kan dere la være å mate fiskene og mørklegge karet i en uke.
Postet 12.11.12 kl 23:36
Postet 13.11.12 kl 08:39
Mange forslag :)
tusen takk for alle forslag
jeg skal gjøre mitt beste
jeg skal gjøre mitt beste
Postet 13.11.12 kl 10:03