Død vev på l144

Hei. en av mine l144 har over lengre tid hatt en hvit flekk på seg som kan se ut som dødt vev. flekken sprer seg, men veldig sent. den virker ellers frisk, spiser bra og leker med hannen. hun blir heller ikke jaget av annen fisk i karet. kan det kanskje være et bitt hun har fått av hannen under lek? Evt noe annet?
Plussmedlem
Vanskelig å se noe på bildet. Men slike hvite flekker KAN være arr/dødt vev etter skader, slossing osv. Har sett det på flere maller her, spesielt hos rivaliserende hanner
Det kan være synsbedrag, men eg synes flekken stikker ut fra fiskekroppen/kommer innenfra? I så fall kan det være alvorlig. At flekken sakte blir større tilsier også dette.
Nja, jeg vet ikke helt om det stikker ut innen i fra. Synes egentlig at det bare ser ut som at et område er helt dødt. Men, det er jo mer "ruglete". Grunnen til at jeg var inne på tanken på at det kanskje var et bitt, er fordi at merket er helt rundt, og på strl med munnen deres. Skal forresten nevnes at den har vært slik i nesten et år, og ingen andre har noe liknende. Verken l144, grenmaller, coryer eller andre.

Men, jeg aner ikke. Jeg har aldri sett noe lignende før.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap