Fikk for noen uker siden en kampfisk fra Thailand. For ca en uke siden oppdaget jeg at den hadde fått skade på halefinnen og trodde han hadde skadet seg på dekorasjonene i akvariet. Tok de umiddelbart ut og ga han noen kunstige planter og en kunstig rot i stedet (uten skarpe kanter).
Men etter dette har finnene forsatt å gå i oppløsning. Ser nesten ut som om det har snødd i akvariet (fisken er hvit).
Han bor alene i en 27L med varmekolbe og easy box 2 filter. Begynte behandling med vannskifte, økt temperatur og salt for en uke siden. De jeg mottok Esha2000 på torsdag startet jeg øyeblikkelig med behandling (fjernet kullfilteret).
Har etter dette fortsatt med delvis vannbytt for å få ut restene av finnene som flyter i akvariet. Har også doblet dosen da dette anbefales ved hardt angrepet fisk. Skal også medisinere i et par dager til da dette også anbefales ved hardt angrepet fisk.
MEN: Han fortsetter å miste finner. Hvordan vet jeg når han er frisk og finnene kun trenger å vokse ut igjen? Skal jeg slutte å se finnerester som ramler av?
Han er temmelig tynn, men i relativt god form. Svømmer rundt og spiser godt. Vil så gjerne beholde han da han er spesiell for meg så derfor henvender jeg meg til dere og spør om hjelp.
All hjelp mottas med stor takk