Er dette hvitprikk?

Igår oppdaget jeg en del neontetra'r med hvite prikker på finner og noen hadde ett par på kroppen. Begynte med medisinering med både Esha Exit og Esha 2000. Eneste som ikke hadde hvite prikker var kampfiskene og L-144'ene mine.
Eneste nye jeg har satt inn i akvariumet er noen flyteplanter og den ene sneglen som bodde i 20l før, men det er jo noen uker siden.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Hvor lang tid bør jeg evt å vente for å se om Esha produktene funker og er det noen som har noen alternativ til hva jeg kan bruke. Om det er hvitprikk så er vel varmekuren utelukket da fiskene ikke skal ha mer enn max 26C

Karet har vært oppe å gått i ca 5mnd og vannverdiene er helt fine til fiskene jeg har
ser ut som hvitprikk , har du black molly i karet, flere ganger hos meg er de årsaken.
Nei, neontetra, kampfisk og L-144. Hadde 2 sebrasnegler der, men tok dem ut da Esha skader sneglene.
Dette ligner på hvitprikk, ja.
Jeg ville anbefalle å se om det er noen synlig forbedring etter 2-3 dager med Esha. Hvis det er det så ville jeg fortsette med Esha til kuren er avsluttet.

Hvis du ikke kan se noen som helst forbedring etter 2-3 dager da vil denne medisinen antaglivis ikke være effektiv her.

Da ville jeg ta en stor vannbytte og prøve å medisinere med Sera Costapur. Den var veldig effektiv den gangen jeg hadde hvitprikk.
Da var det en synlig forbedring etter bare noen få timer.
Det er andre dagen med medisinering nå og ser ingen forbedring, men får kanskje gi det ett par dager til og se, hvis ikke så får jeg teste ut sera costapur Takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Kolderup
Reklame for plussmedlemskap