Reise bort

Nå er jeg litt fortvilet. Vi skal på ferie i 14 dager og har i den forbindelse kjøpt en timer for at lyset skal slå seg av og på. Det er fryktelig vanskelig å forstå hvordan denne skal stilles inn. Har fått hjelp hos Clas Olsson, men etter tre forsøk virker den ennå ikke som den skal! Hva gjør jeg? Lyset kan vel ikke stå på i 14 dager??
Nei, det er en med kun to knapper. Meny og Ok.
Tror jeg kjøpte noe lignende hos Clash Ohlson en gang. Fikk den aldri til å fungere, så jeg bare kastet den og kjøpte meg en slik som jeg linket til over for 20kr hos Europris. Veldig enkel å stille inn. Om du ikke får til timeren er det mye bedre å slå av lyset i et par uker i stedet for å la det stå på hele tiden.
Den verste timeren fra Clas Ohlson bruker jeg to timer på å forstå hver gang jeg skal sette den opp. Når jeg først forstår den, så er den helt logisk. Neste gang jeg skal sette den opp, har jeg glemt logikken, og må starte fra scratch igjen.

Har ikke rørt den på en god stund nå. :P Enig i forslaget om å kjøpe en analog timer, de er i hvert fall enkle å sette opp.
Takk for rådene. Kom akkurat hjem med timeren etter at den samme fra Clas Olsson hadde hjulpet meg for FJERDE gang Denne gang var det klokka som hadde gått galt fordi timeren ikke hadde blitt plugget i innen en time fra innstilling. Ingen hadde fortalt meg det...
Nå skal jeg dra opp igjen, for lyset slo seg av selv om det skulle stå på Så skal jeg kjøpe den dere anbefaler.
Sannelig godt at jeg er nabo med Claes Olsson)
Hilde Viken Kristiansen
Nei, det er en med kun to knapper. Meny og Ok.

Er det denne du har?
Iflg denne bruksanvisningen, så burde det ikke være så vannskelig å stille den inn, men er noe annet å lese bruksanvisning og gjøre det i virkeligheten.

Men du kan jo prøve dersom du fremdeles har den. Beste er før du begynner nå å trykke på RESET knappen slik at ikke noe er innstillt.
Det første du må gjøre er å stille inn hvor mye klokken er. Det gjør du ved å trykke på Menu til SET blinker og CLOCK vises i displayet nede til høyre. Da trykker du OK. 24 begynner å blinke (trykk OK). Da har du 24 timers klokkeoppsett. MO begynner å blinke. Trykk på MENU til dagen idag viser (altså We). Trykk deretter på OK. Da begynner timer å blinke. Trykk MENU til du har riktig time (altså hvor mye klokken er når du stiller den inn og ikke noe når tid skal av eller på). Trykk deretter på OK. Da begynner minutt å blinke. Trykk MENU til du har riktig minutt på klokken. Bekreft med OK. Da skal klokken være innstilt.

For å legge inn når lys skal på og av gjør du følgende:
Trykk MENU til SET blinker og PROGRAM (rett under timene på klokken) viser. Trykk deretter på OK. Da skal 1 samt en slags lampe ikon vises. 1 betyr første program. Trykk OK. Trykk så på MENU til du har de dagene du ønsker at lyset skal gå på. Vil tro der er ett valg for alle dagene viser). Trykk deretter på OK. Trykk så MENU for å stille inn når lyset skal på. Bekreft med OK. Trykk så på MENU for å stille inn minutt når lys skal på, og bekreft med OK. Da skal tid som du har definert komme opp i displayet.
Nå må du legge inn når lyset skal gå av. Det gjør du slik:
Trykk på MENU til SET og PROGRAM viser. Bekreft med OK. Da skal 1 og lysikon med X over vise (lys av). Trykk MENU til du har dagene du ønsker at den skal av (velger normalt alle dagene). Bekreft med OK. Da vises timene når du ønsker at lys skal av. Trykk MENU for å still inn timene. Bekreft med OK. Da kommer minutt opp. Trykk MENU for å stille inn minutt. Bekreft med OK. Da kommer tid for lys av opp. La den stå i 10-15 sekunder uten å trykke på noe, så går den tilbake til klokken. Alt skal da være ok.

Lykke til, og håper dette fungerer Dersom ikke, bytt den.
Takk for at du tok deg tid til å forklare meg! men jeg hadde nok aldri stolt på at det ble riktig, for jeg faller ut bare jeg begynner å lese Jeg byttet til en analog nå og fikk hjelp til å stille den inn også. De mente det var noe galt med akkurat denne dingsen, og skulle ikke anbefale den til akvarister
Nå skal jeg forhåpentlig reise på ferie og stole på at fiskene har det bra
Tilfeldig bekjentskap
© Cichlide Centret
Reklame for plussmedlemskap