Skade eller sykdom på koi?

Har observert en rød flekk ved øyet til en av koiene, det begynner å bli en stund siden, og sett at den har blitt enda rødere(nesten som en kvise), så satte med ned og kikket skikkelig på fisken idag for å se hva det egentlig var. Da så jeg at det så ut som huden hadde etset bort eller noe. Det så hvertfall ikke godt ut! Vanskelig å forklare så lagt ved noen bilder.

Den går sammen med to gullfisker, tre andre koier, en gurami(eller hvordan det skrives) og tre rensefisker i et 160 l akvarie( vet det er lite, men driver å bygger nytt hus, så kan ikke kjøpe noe større før det er ferdig.)

Ingen av fiskene virker syke(eller har noen atferdsforandringer), heller ikke den som har denne røde greia, det er derfor jeg ikke har reagert spesielt på det(før nå).

Håper noen kan hjelpe meg, og har noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre
Huff, det der så ikke bra ut. Google "hole in the head koi", så får du opp bl.a. noen skumle lenker om Hexamita.
Tusen takk for hjelp! Det kan virke som det er hexamita etter hva jeg leste, fant også ut at Flagyl kan fåes hos vetrinærer, men er det noen andre steder jeg kan få tak i det?
Akvariebutikker (både på nett og over disk) har diverse gode og dårlige medisiner som skal ta Hexamita. Søk etter hexamita og/eller Flagyl og/eller flagellater på Akvaforum og Google, så finner du masse.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap