Avmagret kuhliiål

Jeg har et hundreliters akvarium, der jeg holder bla.a Kuhliiåler sammen med Rosentetra, Ildhale, Glødebåndstetra og noen få gamle fisker, bla.a Rødmunntetra. For 2 dager siden tok jeg ut flere små skiferheller fra dette karet og la til "rens" i rekekaret mitt. Da så min Panghio Kuhlii helt normal og fin ut.
Idag - etter jobb - skal jeg til å legge steinene tilbake - og der er den ene ålen helt avagret! Jeg har flere svarte Kuhliier, mens denne har vært uten partner etpar års tid, så jeg VET at det ikke er en jeg ikke har lagt merke til at har vært klein. Det er den eneste stripete jeg har, og da jeg renset opp i akvariet var den sitt vante jeg, som fór rundt og lekte. Nå er det kun skinn og bein ser det ut til - den er så flat at jeg kvakk skikkelig! Hvordan kan en fisk miste nærmest hele kroppsmassen sin på 2 dager??

Jeg tror jeg ville lagt merke til om den hadde vært med rogn, for så feit kan jeg ikke si at den har vært - så jeg er redd det er noe galt - ikke at den har ynglet. (Dessuten går den jo med svartkuhliier, og jeg vet ikke om de krysser seg) Hva i all verden kan det skyldes?
Vannverdiene er godt innenfor normalen, jeg mater 2 ggr om dagen, og de har masse sand å rote rundt i. Karet er 3 år gammelt, godt innkjørt filter, rikelig beplantet med flere gresstyper, horntann, samt en storbladet plante vi har hatt i åresvis - og jeg foretok helt normalt vannbytte på 1/3del på lørdag. De andre fiskene er i full vigør - det ER faktisk Kuhliien også - den hev seg over malletabletten jeg heiv nedi med stor iver. Men hva kan det være? Anybody?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap