Hei
Jeg kjøpte 6 ottoer, de kan ha vært syk eller svekket ifra butikken. Har lest at de kan være viltfanget, og det kan ha blitt brukt noe svak gift for å fange de, samt at overgangen til akvarium og ganske kunstige omgivelser ikke trenger å være problemfri, tenker jeg da. Men jeg vet ikke om de er viltfanget. De ser omtrentlig fullvokse ut.
Men, den ene døde, den andre hadde en kraftig hvitprikk, som har blitt mindre. En annen har en flekk med grønnblå farge i buken, som syntes da den hang på glasset.
Jeg ga akvariumet en liten behandling eSHa 2000 (3 dager), så isolerte jeg de to syke i en bolle, da hvitprikken ikke forsvant. Butikken hadde ikke eSHa Exit. Den med hvitprikk har iallefall parasitt-angrep, da jeg leste at hvitprikk er en parasitt. Den med flekken i buken vet jeg ikke helt om er syk egentlig.
Vet dere om hvitprikken vil forsvinne hvis jeg fortsetter behandlingen i bollen? 1 uke f.eks, eller til den er borte.
Kan skjønne at dette er stress for fiskene å være i en bolle, men men. Den har blitt mindre iallefall. Jeg hadde en plante i bollen, og en stein
Det er mye planter i akvariet, og lite alger. Men jeg skal fjerne endel grums ifra bunnen, da de fiskene driter endel. Har lyst til å gi akvariet en liten behandling eSHa 2000 i ettertid av dette, da en annen fisk har hatt litt sopp under munnen.