Sugefisk døde!

Kjøpte en sugefisk for cirka 3 uker siden nå. På fredag reiste jeg og kom ikke hjem før mandag, men jeg gidde den en sugefisk før jeg reiste. Det var sansynligvis en gibbiceps. Den var cirka 5-7 cm lang så ganske liten. Jeg har hørt at de trenger røtter for å fikse fordøyelsen eller noe. Jeg har ingen røtter bare en 'figur' så de kan svømme gjennom og noen små planter og noen steiner. Men akvariet er ganske nytt renset, så det er ganske rent for alger.. Jeg har også tilsatt litt salt i vannet. Husker ikke hvor mye, men så mye som skulle være for 60-liter. Jeg tilsatte salt pga mollyer, og i akvariebutikken sa de at alle fiskene tålte det, men jeg vet ikke om den gjorde det.. Når den var død var den liksom litt lysere på hele kroppen og svakere mønster. Jeg har hatt noen fisker som har dødd av hvitprikk for tiden, så den kan jo ha fått det og, men jeg har hørt at den er en veldig 'sterk' fisk så jeg skulle ikke trodd at den døde før mange andre som eks guppy og neontetra. Jeg har så lyst på en ny sugefisk, men vil ikke kjøpe det før jeg vet hvordan den siste døde, sånn at den nye ikke lider..
sugemaller og maller generellt tåler ikke salt... og de fleste sugemaller som er algespisere trenger røtter for fordøyelsen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap