Fisk ser svidd ut?!

Har en dverggurami som er skikkelig dårlig i dag, begynte for at par dager siden. Den seiler tilfeldig rundt med strømmene i akvariet i stedet for å svømme, og ligger stille inni planter/på bakken innimellom. Studerte den nærmere i sted og så at den begynte å bli svart i kantene og på hodet, ser rett og slett svidd ut. Hva kan dette være?

Ingen andre fisker har det. Vannverdiene er gode. Karet er 63 liter og har gått i tre mnd.
Senk temperaturen i vannet.....

Sorry, måtte bare
Vet bare at i menneskeverdenen så betyr det at dødt vev. Vet ikke om det er samme hos fisker, og hva det evt kan være da..
kan være at den har kost seg med varmekoblen... men ellers er dverg guramier en temmelig ødelagt fisk avlsmessig, veldig mange ender opp med svulster og eller bukvannssott.. ikke enkelt å få tak i friske individer av disse. jeg gav opp til slutt..
Takk for svar! Varmekolben er inni et filterhus, innebygd Juwel, så kan ikke ha vært borti der. Den var nok uansett ikke svidd-svidd, det var bare den beste måten å beskrive den på. Nå er den uansett død, lå stille på bummen i morges. Håper ikke den har smittet andre fisk med noe. Litt lei dverggurami jeg også, dette er den tredje uforklarlig døde på tre mnd. Får prøve andre raser fisk tror jeg ....
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap