0,3 Vannbytte: 10l hver morgen Andre fisk i karret er: Gullfisk Betta Ancistrus Kuhliiål Kobbertetra Kirsebærreke Eplesnegl Sulawesisnegl Hva kan dette være? syk fisk fra butikk eller er det noe gale med vannet? får vann fra svartediket i bergen, ingen klor eller kjemisk rensing av vannet (tror jeg), springvannet har en ph på ca 8."> 0,3 Vannbytte: 10l hver morgen Andre fisk i karret er: Gullfisk Betta Ancistrus Kuhliiål Kobbertetra Kirsebærreke Eplesnegl Sulawesisnegl Hva kan dette være? syk fisk fra butikk eller er det noe gale med vannet? får vann fra svartediket i bergen, ingen klor eller kjemisk rensing av vannet (tror jeg), springvannet har en ph på ca 8.">

L-129 død

Jeg oppdaget i dag at en av mine 2 Hypancistrus Debilittera lå strykeflat ved filterinnsuget, den har fått merker på seg som ser ut til at noen har spist litt, den har vert død toppen 8 timer før jeg oppdaget den.
Åstedet er på andre siden av karret i forhold til avdødes adresse.
Den var i live i går men har den siste uken holdt seg langt inni hulen sin.
Da jeg kjøpte den for ca 6 uker siden fant den seg fort en hule i en trerot å har bodd der siden innflytting, den har vert ute å spist hver gang jeg har matet å har ikke vist tegn til sykdom.
På butikken sa de at denne typen malle var noe sky å regnet da med det var normalt at den stort sett holdt seg i hulen sin.
Den andre L-129 har vert litt mer aktiv og litt mer "all over the place" begge har spist godt, ingen tegn til sykdom på de andre fiskene mine.
Hadde krystallreker i karret da de flyttet inn men disse forsvant over natten noen dager etter.

Parametre er:
Volum: 114 liter
Filterpumpe: Eheim 2075
Temp: 27-28 °c
PH: ca 6,5
DH: ca 4
NO2: >0,3
Vannbytte: 10l hver morgen

Andre fisk i karret er:
Gullfisk
Betta
Ancistrus
Kuhliiål
Kobbertetra
Kirsebærreke
Eplesnegl
Sulawesisnegl

Hva kan dette være? syk fisk fra butikk eller er det noe gale med vannet?
får vann fra svartediket i bergen, ingen klor eller kjemisk rensing av vannet (tror jeg), springvannet har en ph på ca 8.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap