Myxazin og fiskedød

Noen som har erfaring med denne medisinen?
Behandlet 85-literen med den i kun 3 dager for å bli kvitt anløp til sopp/ finneråte på nyinnflyttede coryer (det funka), 4. dagen bytta jeg ca. 40% av vannet.
Dag 5, i dag tidlig, oppdager jeg at det mangler en danio, litt senere ligger en kinesisk algeeter død.
I stad døde en algeeter til med brask og bram- føyk rundt som en villfisk, rett inn i et hull i rota hvor den hadde noen spektakulære dødskramper før den slokna.
I tillegg ser 4-5 til av danioene rimelig skrale ut.
Coryene ser ut til å ha det som plommen i egget- de klødde seg litt mens jeg medisinerte, men det har gitt seg etter at jeg bytta vann.
Har målt alle vannverdier og det ser bra ut:
Ph: 7.2 som vanlig
Nitritt:0
Amoniakk: 0
Nitrat: 10 ppm- dette er høyere enn vanlig- er det mye?

Disse algeeterne burde nok aldri vært oppi der i utgangspunktet fant jeg ut etter å ha kjøpt dem etter anbefaling fra butikken (heretter: lese først)
De blei fryktelig sky og stressa da coryene flytta inn og skamløst invaderte territoriet deres...
De var supermorsomme og effektive så lenge de var aleine med danioene, men da coryene kom resignerte de fullstendig, sneik seg bare ut for å spise i ny og ne.

Men tilbake til poenget: har noen erfaring med denne medisinen, og eventuelt opplevd at fisk har strøket med etter behandling?
Kan algeeterne ha dødd av pur mistrivsel?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap