Prakt botia

Heisann!!
Har åvertatt en prakt botia som har bodd lenge i et for lite kar ganske lenge ca 1år... Da jeg fikk han hjem så stor koste han seg, svømte rundt å styrte... Så fikk jeg fler fisk, virker som han ikke liker seg lengre... Han hjemmet seg og er ikke ute å fanger mat... Trodde de likte å være aktive.. Men hn holder seg aktiv med å se på de andre bare ...

Hjelp!!!? Trenger han tid? Dvaler de? Han er fin i form og farge!
For det første er dette en fisk som trives best sammen med sine egne og bør være 5-6 stykker. For det andre er det ikke helt uvanlig at den trives dårlig i et selskapsakvarium med så mye forskjellig fisk som du har. Praktbotia er normalt ganske livlig av seg og litt av en klovn, noe som ikke vil settes særlig pris på av alle ciklidene du har. Kan hende de har jaget den.
Ja... Huff... Må kanskje finne et nytt hjem til den da! Prøver å selge endel av herosene, men får ikke noe særlig respons..leste det at de burde være fler, jeg var bare glad for å kunne gi han et større kar å leke seg i takk for svar
Men jeg lurte på om det var riktigere å sette han oppi yngel kar? 60 l, der får han leke ifred, men er redd han tar yngel? Noen som vet ? Å hun jeg overtok han fra, har nå fått 250l kar med uten heros, bare palett chiklider, jeg kan sende han tilbake, å oppmuntre henne til å kjøpe to til
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap