Finneråte på kampfisk??
Hei, har en kampfisk hann som har fått slitte finner... Finneråte? Han har vært sånn i 2 uker nå (har verken blitt bedre eller værre og har tatt hyppige vannbytter) og kan heller ikke se noen slør som faller av. Han har hatt finneråte en gang før, da så man tydelig at det var finneråte da finnene falt av og fikk kurert det enkelt med å sørge for at vannverdiene var fine og med esha 2000. Prøvde esha nå også, men uten effekt... Kan ikke bruke salt, da jeg tror ikke salt da jeg har maller i akvariet. Får heller ikke isolert han i eget akvarie, da alle er brukt opp.
Litt info:
- Kjøpte han den 17.11.12, da hadde han mistet finnene sine siden han var sammen med finnernappere. Finnene grodde fint ut igjen etter at han ble kjøpt av meg.
- karet er 54L
- han har sluttet å lage skumrede, noe han gjorde før
- Han ligger for det meste å slapper av på noen planter, kommer for det meste frem når jeg studerer akvariet og ved mating, spiser godt!
- vannverdiene er fine, null nitritt
- det er lite bevegelse i vannet, kun litt av filteret
- har varmekolbe, dekkglass og filter, temperatur: 26
- Han går ikke sammen med finnernappere eller fisk som plager han, kun disse:
- 1 ancistrus
- 3 Otocinclus affinis
- 5 corydoras panda
- Alle de andre fiskene friske og fine
Han er kun slitt i tuppen av finnene, ingen andre synlige skader. (Den er ikke mye slitt, bare litt) Håper på at noen kan hjelpe meg!
Hilsen beskymret fiskeeier
Litt info:
- Kjøpte han den 17.11.12, da hadde han mistet finnene sine siden han var sammen med finnernappere. Finnene grodde fint ut igjen etter at han ble kjøpt av meg.
- karet er 54L
- han har sluttet å lage skumrede, noe han gjorde før
- Han ligger for det meste å slapper av på noen planter, kommer for det meste frem når jeg studerer akvariet og ved mating, spiser godt!
- vannverdiene er fine, null nitritt
- det er lite bevegelse i vannet, kun litt av filteret
- har varmekolbe, dekkglass og filter, temperatur: 26