Discus med sår

hei en av discusene mine har klart å skjære seg på ett eller annet. jeg så at han hoppet i overflaten og hørte et dunk i armaturet så han har sikkert truffet reflektorkanten, men hva skal jeg gjøre nå? må jeg behandle den med noe? det er vel ganske lett å få infeksjoner i det. finnes det noen medisiner mot sånnt?

han var ikke så fotogen i dag men dere ser sikkerten hvit stripe under den øverste finnen.
såret er på litt over en cm.
Infektjon
Diskus er av og til helt vilt men du kan ser i butikken og finner seemandelbaumblatter . Da kan du legges tre blad inn i akvarium . De er mot infeksjon . Vann bytte er også bra og senke bakterier i vann . Det er sikkert ikke siste gang at de krangler. Den diskusjon hvor gammel er der egentlig ? Den proporsjoner kroppen og øyene passer ikke . Diskus er normalt rundt ( diskurs ) . Mvh fra Tyskland Rene
det var noe jeg ikke var oppmerksom på, på butikken men når jeg kom hjem oppdaget jeg at den var flokkens mobbeoffer men nå ser han ut til å ha det bra, han spiser godt og oppfører seg normalt. jeg har hørt at discus ikke tar igjenn veksten de tapte under oppveksten. Det var første gangen jeg kjøpte discus så jeg så det rett og slett ikke men da har jeg jo lært noe til neste gang...

såret ser ut til å gro greit så jeg tror det går bra.....
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap