Kan noen hjelpe meg????? ang gullfisk.

Hva skjer????? Min største gullfisk ser sånn ut i dag, dessverre. den svømmer rundt, spiser og gjør ellers ingenting. I første omgang trodde jeg bare det hadde vært en slåsskamp mellom de store fisken, men nå i kveld oppdaget jeg at en annen fisk hadde fått en blemme på "nesen". Noen som har vært borti dette før?
Det er to månder siden jeg fikk noen fisker fra en venninne og satte nedi. Hun hadde ikke sykdom i sitt kar. Jeg har hadt disse gullfiskene siden 2010 og har ikke hadt problemer med sykdom av noen art. (kun stor algevekst) Har delvannsbytte vær tredje uke, noe som skal holde på et kar på 230 l.
Ble tipset i kveld om få flyttet denne gullfisken min over til andre akvarister for å se om den ble bedre, men tørr vi det da???
Noen som har vært borti dette før???
Kan det være vibriose tro? Sår som er forårsaket av en bakteriesykdom. Kan utløses av at fisken er stresset av en eller annen grunn. Kan behandles med antibiotika. Men lurt å sjekke om det er noe fisken blir stresset av. Andre fisk i akvariet? Dårlig vannkvalitet etc.
Trieso
Kan det være vibriose tro? Sår som er forårsaket av en bakteriesykdom. Kan utløses av at fisken er stresset av en eller annen grunn. Kan behandles med antibiotika. Men lurt å sjekke om det er noe fisken blir stresset av. Andre fisk i akvariet? Dårlig vannkvalitet etc.

Når det gjelder vannkvaliteten så ser den grei ut, så pass grei som vi får det til her. Tilsetter aquasafe for å være på den sikre side, når det gjelder stress kan jeg ikke skjønne hva det kommer at for intet nytt er satt ned i akvariet.
Måtte dessverre i kveld avlive gullfisken. Har skiftet vann igjen i kveld og vil nå se hvordan der går fremover. Får ta ofte vannbytte ei uke nå.
Men takk for råd.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap