HeiHar en paktbotia som er ca 7cm lang, alder er uvisst da jeg fikk den og en annen, like stor, for ca. 5 måneder siden.
Den ligger sidelengs og har veldig hyppig pustefrekvens, ganske lett å se at den ikke har det bra. Merket at den var ille til mote i forgårs og har siden da bare blitt verre.
Det har ikke vært noen store forandringer i akvariet i det siste, men har mine mistanker om at det kan ha vært overforing da No3 verdiene er ganske høye, 0 No2, normal pH på 6.7.
Den går sammen med mollyer, en perlegurami, neon tetra og noen siamesiske algeetere i et 120 liters. Alle er fredelige.
Bruker ett innvendig filter:
TetraTec IN 800 plus og bytter
ca 25% vann hver uke til annenhver uke. Renser ikke filteret med mindre det begynner å bli veldig lite bevegelse i overflaten. Ca. 1 mnd siden sist.
Det eneste jeg har gjort til nå er å bytte 25% vann og tenkte å spørre her før jeg gjør noe mer. Har ikke annet enn nanokar på 30 liter jeg kunne brukt som karantenekar, vet ikke om det ville hjulpet.
Er VELDIG mye info på nett, og er veldig takknemlig for alle samletrådene, men så meg nødt til å lage en egen tråd i håp om å få kjapp hjelp da dette er en av favorittene mine. Den andre praktbotiaen virker helt fin forresten.
Gulaktige merker på buken?
Virker også litt oppblåst.