Syk malle l 201

Hei

Jeg har en malle L201 som har blitt dårlig. Fant den opp ned i dag, den har blitt grålig i huden ( flekket på en måte ) og har mistet nesten alle finnene sine. Jeg fikk tak i 3 stk for ca 6 uker siden og jeg kan ikke se at de andre har det. Alle andre fisker i akvariumet er friske og opplagte. ( 8 guppy, 2 L201, 2 Platy, 2 ancistrus og 4 ole ) Jeg startet akvariuemt for ca 2 mnd siden, men skifter vann hver 2-3 dg ca 1/3. Tester hele tiden, da jeg er redd for nitrit/ nitrat- har haft lyse rosa- prikk 1-2, men da jeg merker det så ordner jeg vannet straks. Vannet har ca 26-27 grader, 6,8 ph, kh mellom 3-6, gh mellom 4-7, ikke plaget med alger. Ikke sterk strøm- aquel pumpe med uv lys, har luftpumpe. Gått beplantet.

Kan hende det er mye uinterresant info jeg skriver, men vet ikke hva som kan ha betydning for å stille en diagnose.

Noen tips sånn så den overlever? Eller hva som feiler den?

All info tas i mot med takk

Carola
Hei,
jeg har også noen L-201, jeg mistet i sommer to stk. etter at de hadde kranglet med en ancistrus om en hule. Har du nok huler til mallene dine? Skadene som mine hadde var lignende det du beskriver.
Jeg har ca 10 huler, så jeg tror ikke det er det som er problemet.. Aldri har jeg sett at de har kranglet heller. Men takk.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap