Help me! trur kampfisken min rigfar e syk :(

Har en kampfisk som har slitt litt med å svømme på grunnen av strømmen i akvariet. Har pumpa på det laveste, men det ser fortsatt ut til å være for mye strøm. Noen som har tips for å senke utstrømninga ennå mer til tross for at den e på det laveste?

Idag morrst virka Rigfar litt dårlig. Han holdt dæ bare helt på bunnen å virka svært slapp. Æ slo av pumpa å da begynte han å svømme.. Men alikavel, i løpet av dagen har har virka litt rar, litt slapp og finnan har hengt veldig. Noen som vet ka dette kan være?
Er det noe kampfisker ikke liker så er det sterk strøm. Tre en tynn dame strømpebukse over filtret(innsuget). Ta også ett godt vannbytte, men pass på at temperaturen er ca lik, helst la vannet stå 1 dag i bøtter før du skifter. Kamfisker liker å gjemme seg bort innimellom så det er fint om du har en del planter rundt om + flyteplanter. Har du katappa blader så bruk det også da dette hjelper blandt annet mot infeksjoner +++.
Ser jo ut som om han har laget skumrede da, så hel døden nær kan han vel ikke være...? Har det skjedd etter at du slo av pumpa? Sikkert lurt å følge rådene til Cathy.

"Rigfar"- hehe, morsomt navn! Jeg har bl.a. en fisk som heter "Pottifar" og en som heter "Pottimor"...
Åh, det med strømpebukse var jo et veldig lurt triks! Har jo tånnevis av de så det kan jo lett fikses Han har både huler og planter, men liker best å vise sæ frem og e veldig nyskjerrig så han har ikke så mye tid til å gjemme sæ, bortsett fra på kveldene.

Har ikke skjedd noe etter æ skrudde av pumpa, har prøvd å ha den av og litt på og han svømmer betydelig mer og bedre når den e av, men vil jo gjerne at han skal ha luft.

Å jada, skumrede lager han i massevis.

Hehe, ja han heter manneversonen av Rigmor!

Skal æ ta strømpebukse rundt hele pumpa da? Ikke bare der vannet kommer ut?

Tusen takk for svar folkens!
Jeg bruker det på yngel/reke karet mitt og har tredd strømpe over hele med ett hull til utsuget. Du kan jo prøve deg frem om det er for sterk strøm om du dropper utsuget. Husk at all grumset havner på strømpebuksa ved innsuget så da du slamsuger så er det lurt å riste litt foran så du får med deg grumset som ligger der.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap