Hvitprikk

Hjelp! Jeg er nybegynner og oppdaget hvitprikk på noen av fiskene mine på lørdag! Leste her inne om sykdom og behandling så jeg valgte å prøve med varmekuren, da jeg ikke fikk tak i noe medisin på en lørdagskveld:-/ (slamsugde og byttet ut 40%vann først)
Tempen nådde 32 sent i går kveld (har tatt det litt rolig i økning av temp, siden jeg har lest at ikke alle av mine fisk tåler en slik varme. Alt har gått fint til nå, men ikke alle er kvitt prikkene.. Når kan jeg forvente at de forsvinner?

De fiskene jeg har i mitt 125l akvarium er;
10 rødnesetetra - desse er hardest rammet, og har fortsatt en del prikker
4 platy - alle prikker er forsvunnet, men de liker ikke varmen så godt..
2 gullgurami (ikke fullfoksne,vet de skal ha større akvarium!) - har ikke hatt noen prikker
2 blå dverggurami - heller ikke hatt noen prikker
2 sommerfuglciklider - har sett en prikk, men desse liker varmen virker det som!?
2 ancistrus (L144) - noen prikker enda
3 kuhlii ål - har holdt seg skjult stortsett hele tiden så aner ikke om de er rammet..

Alle fiskene oppfører seg som normalt utenom den ene platyen som var hardt rammet.. Den er nå helt prikkfri, men er sløv, ligger å gjemmer seg og har dårlig balanse når den svømmer..
Rødnesetetraen har mange prikker, men svømmer som normalt..

Alle fiskene spiser, de har veldig stor apetitt! (Høy varme = høy forbrenning?)

Hva gjør jeg nå? Skal vell holde tempen der i noen dager? Men når er det vanlig at prikkene forsvinner?
Tror dere platyen lider? Bør jeg avlive den?:-/
Pass på at temperaturen aldri dupper under 32 grader. Hvis du bruker vanlige "billig-termometere", bruk helst to eller tre forskjellige samtidig, for å være sikker på at du får riktig temperatur.

De hvite prikkene skal forsvinne i løpet av 1-3 døgn. Men ikke avslutt kuren med en gang prikkene er borte. (Siden du har lest om dette i det siste, vet du sikkert bedre enn meg hvor lenge kuren skal gå.)
Takk for svar!