Er kampfisken syk?

Har en kampfisk som jeg har hadd i ca 6mnd +
Fikk den som ganske liten så den har vokst enorm sidenjeg fikk den. Den lever sammen med kardinaltetra en guppy 2 maller, og noen algefisker ++

I den siste uken så har den sluttet å være like aktiv som vanlig, stoppet å hviler på bunn i et av hjørnene. Den er fortsatt mye aktiv og spiser som vanlig, men er det med at den er litt slapp til tider, men den ligger ikke lenge av gangen. Begynner den å bli syk??? Eller er det vanlig?

Den ser frisk ut å alle finner ogsånt ser bra ut. Har en temp på 29c• som er stabil. Og skifter vann ukentlig.
Uheldigvis ikke uvanlig med kampfisk, de lange finnene gjør det vanskelig for dem å svømme, spesielt om det er sterk strøm i karret.

Se om den har noen uvanlige kuler eller oppsvulmet buk, det er klare sykdomstegn.
Nei den ser helt fin ut, kan være at jeg bare er paranoid. Med tanke på at den spiser godt og ser bra ut.
Hvis den fortsatt svømmer mye rundt i akvariet og ellers ser bra ut som du sier at den gjør, tror jeg ikke det er noe galt med den, det er nå min mening. Mine fisker liker også å gjemme seg litt en gang iblant(:
Tilfeldig bekjentskap
© Aud Jorun Gjerland
Reklame for plussmedlemskap