Syk gullfisk

Hei Folkens.
jeg har et problem med min ene gullfisk. den har fått en kul på "nakken" og mistet matlyst og nå har den mistet evnen til å svømme normalt. den bare roterer rundt sin egen akse. og som regel havner den på rygg når den slutter å svømme. den hadde utstående øyner for en uke siden men så ut til å bli frisk. men så kom kulen for 2 dager siden. den har vært i akvarium sammen med 6 andre gullfisker. 2 "vanlige" gullfisk. 2 teleskopslørhaler. og 2 slørhaler. alle vannverdiene er ok. og det er et 250 liters akvarium. har også 4 snegler og 3 antennemaller (ancistrus). denne aktuelle syke fisken er nå i et annet akvarium å får baktopur behandling. er det noen andre som har vært borti lignene? kan det være fisketuberkolose? råd å tips mottas med stor takk.

Hilsen
Felix

Vanskelig å si noe som helst om syk fisk, spesielt uten bilde av "pasienten". Et bilde kan si mer enn tusen ord, sies det. Men når det kommer til diagnoser, kan det være vanskelig, da det er lite forskning på sykdom hos akvariefisk.

Kuler generelt, det tar jeg som et svært dårlig tegn hos fisk, og regner det som svulster og evt kreft. Og det finnes det ingen medisiner for hos akvariefisk, dessverre.
Syk gulfisk.
min kone har lest på lignende russiske sider at det kan også komme av overforing og forstoppelse. og dermed bli forgiftet av maten inni magen sin. nå har han begynt å bæsje mye å virker som han er blitt litt bedre allerede. så håper det er bare det. den som venter får se. og uansett så skal eg holde oppdatering her.
Jeg har aldri hørt at forstoppelse kan gi kul i nakken.... på noe dyr eller menneske. Det henger ikke helt sammen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap