Hvit snute på praktbotian??

Tre av mine praktbotia har fått en hvit trekant over snuten. Det er ingen tegn til prikkesyken . Har noen peiling hva dette kan være???

Kan det være sopp??, ser ikke ut som det er "loddent". Legger med et bilde, men det er vanskelig å se på det
Vanskelig å se på bildet, men jeg synes heller ikke det ser ut som sopp, utifra hva som skimtes på bildet. Det ser rett og slett ut som et skrubbsår på snuten til fisken. Den har nok forsøkt å grave seg ned i/inn i noe, og skrubbet huden av nesen.

Sørg for mye rent vann og hyppige vannbytter mens det gror, så heles det forhåpentligvis uten å rammes av soppinfeksjon eller annet

REDIGERT; Skriver du at hele TRE stk av dine botiaer har fått det samme?!? Jeg leste litt feil, trodde det stod at bare en av dem hadde fått det. Hvis tre stk har fått akkurat det samme, er jeg litt i tvil om at ovenfornevnte teori kan stemme. Det skal vel litt til for at alle tre skrubber nesene sine på likt, vel...??
Vet ikke sikkert altså, men se det an og gi rikelig med vannbytter. Det skader aldri.

When in doubt, take a waterchange, that's my motto!
Takk. Jeg tenkte også på sår. Får skifte litt vann å se det Ann
Tilfeldig bekjentskap
© Renate Magnussen
Reklame for plussmedlemskap