Vite tråder på kardinal tetra

Inaktiv bruker
Har masse vite tråder på kardinaltetra og usikker om det er på de andre små fiskene mine ( L144, platy, guppy, molly.) eller det kun er på kradinalene. har nå tatt ut de kardinalene jeg så ha dette. men om noen flere er smittet vet jeg ikke. har prøvd esha exit og esha 2000 i 4 døgn uten hell.

nå slamsugde jeg i går og skrudde gratder til 32 grader.

hva mer kan man gjøre for å bli kvitt denne driten som jeg vil si. blir fortvilt av slikt.

jeg tar snart ut alle mine kardinal tetra i håp om at jeg ikke får flere slike tråder ut av fiskene. har hørt snakk om at de trådene legger egg, og andre fisk spiser eggene og da får de andre fiskene de her trådene inni kroppen , som kommer ut av kroppen etter hvert å legg nye egg.

Hmm

Takk for hjelp på forhånd. Å det er er IKKE aktuelt å plukke de trådene av med verken pinsett eller fingrer. Er mange på fiskene og jeg gjør ikke det. Men ellers at tips takk
Det ligner noe Mona O hadde på sine tetra for noen år siden, hun avlivet de som hadde parasitten og fikk ingen spredning til de andre fiskene.
Inaktiv bruker
Dette er noe som er inni fisken si noen på melding til meg privat. Og bobler som er blank der de tråder er. Og at fiskene spiser eggene trådene slipper når de kjem ut av fisken.
Inaktiv bruker
hva da? æ kjøpt karinal tetra på butikk. å alle de som var smittet her jeg tatt ut.
å jeg ser nå et blankt egg på ei rot. håper det ikke er flere egg. vil ikke ha flere slike vite drit tråder som æ kalder de.

Inaktiv bruker
jeg tok ut alle mine kardnal tetra som var smittet. og det har ikke pågått lenge. og jeg har tatt vann bytte. og tatt varme kuren på 32 gader i 3 døgn. ser ikke noe tegn til slike tråd greier på de andre fiskene som er igjen. å det går fort mot en uke siden varme kuren nå.
Er da akvariet trygt igjen. eller må jeg bruke medisin for å få bort smitte. eller er smitte drept i varme kuren?

takk
Tilfeldig bekjentskap
© Aslak Evang
Reklame for plussmedlemskap