Noe rammer platyhunnene mine

Det skjer heile tiden, en får det og dør, så nesten 2-3 uker seinere får en til det samme symptomene. De spytter ut mer mat enn det de svelger og blir tynnere og tynnere. Noen ganger isloerer de seg fra resten av gruppen eller er like aktiv som de andre selv om de er tynne. ivrige etter mat men greier ikke å ete.

Har idag isolert den som er syk nå i yngle nettet for å se om hun vil ete og setter oppi noe medisin mot bakterier og sopp i håp om å forbedre.

Er det noen andre som har vært borti dette med sine platy eller andre fiske arter?
De fem andre voksne platyene er i fin form med kulemage.
Som jeg spurte i din personlige tråd. Har du testet vannverdiene?
Må kjøpe ny pakke med dråpetester på mandag, har bare Ph dråpene igjen, men det ligger på normalt nivå ialle fall. nå var jeg dum og ikke skreiv ned siste målingene(må bli flinkere med det), men husker jern var litt lavere en normalt ved siste vannbytte.

Vet ikke om det er mye hjelp.
Normalt? Noen fisk liker høy ph andre lav. platy krever høy ph og gh, start med å bytte vann. det er ikke lurt å ha i medisin bare for å gjøre det, uten å vite hva problemet er, det kan gjøre saken være.
Har byttet 30-40% av vannet nå og sett gjennom forskjellige fiskesykdomer. Enten er det sopp eller så er det parasitter.

Hunnen har kviknet litt igjen og små leter etter mat. Håper det er ett godt tegn.
Tilfeldig bekjentskap
© mona opland
Reklame for plussmedlemskap