Hoven fisk. hjelp.

Jeg er rimelig ny på dette, har hatt akvariet i to uker.
Jeg har en kampfisk, to andre som den på bildet og en algespiser. De andre fiskene ser og oppfører seg som normalt.

Fisken på bildet har problemer med å svømme, den er nok så hoven bad at den ikke klarer å bevege seg så mye.
Hva kan jeg gjøre? Er det noe medisin jeg burde kjøpe i morgen, eller er det best å avlive fisken? Isåfall, hvilken måte anbefales? Jeg har søkt litt, hvor jeg fant mange som anbefalte å ta fisken oppi kokvarmt vann.

Håper dere kan hjelpe meg.
Siden du skriver at karet er to uker, så regner jeg med at det ikke er innkjørt, og derfor er det egentlig ikke klart for fisk.
Vannet vill på dette tidspunkt inneholde ammoniakk og nitritt, der begge er veldig giftige. Du bør bytte deler (40-50 %) av vannet hver dag, til vannverdiene er stabile, ca 1-2 uke(r) fremover.
Har du vanntester? Om ikke, så bør du kjøpe dråpe test, gjerne fra JBL, strips test er bortkastet.
Hva har du for vannverdier ? Etter bare to uker er det sannsynlig at fiken(e) blir forgiftet av avfallsstoffer i vannet, hvis akvariet ikke er innkjørt. Og det er det neppe på to uker, hvis du ikke har fått filterguffe av en annen akvarist.

Edit : Hehe, ser at Meløy var før meg
Takk for svar, da skal jeg kjøpe det i morgen.
Hva gjør jeg med fisken på bildet? Foreløpig har jeg tatt den ut slik at den er alene i en bolle.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap