Hullsyke (mark)

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal kunne kurere dette?
Jeg har en Scalare som desverre har fått dette
Jeg har prøvd å medesinere den for 2 gang nå uten resultat.
Medesinen jeg har brukt er:
Frickhinger HexaEx
Eller på Kai Hansens hjemmeside : Sykdom
Tone Andreassen
Har du lest [URLBLOCK1] artikkelen?
Jupp lest den.. men det eneste jeg kom frem til der er at det finnes en medisin til, som jeg ikke har brukt.
La det gå en dag til nå.. så får jeg se om jeg får kjøpt JBL Spirohexol.
Jeg kurerte hullsyke på ene sommerfuglscikliden min med å la henne gå i et karantenekar. Tilsatte gradvis mer ektozonsalt, lot henne gå i "saltbad" i tre-fire dager før vi kuttet ned igjen. Skiftet vann på henne hver dag og fylte på slik at saltmengden var konstant, og holdt på med denne behandlingen (opptrapping/stabilisering/nedtrapping) en 10 dagers tid totalt.

Var guffent å kunne se inn til hodeskallen på fisken... :-s Hun hadde andre symptomer også, tok mat i munnen for så å spytte det ut igjen, ble merkbart tynnere. Var redd hun hadde innvollsorm i tillegg til hullsyken jeg. Så da hun gikk i karantenekaret så prøvde vi å fore med godbiter som frossen artemia, røde mygglarver, rekepellets og slikt, flere ganger om dagen i veldig små mengder av gangen.

Hullet i hodet er lukket, eneste hun har igjen er et lite sort "arr"/merke der hullet var.
Husker du sånn ca hvor mye salt du brukte til behandlingen? Gjerne i % om du vil
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap