Gullfisk med krater i hodet?

Sår eller svulst? Tror ikke hullsyken, eller? Svømmer på siden, og noen ganger så på siden at den bikker helt rundt. Slappere. Tips mottas med takk.....
Eg kan dessverre ikkje hjelpa deg, men eg flirte sånn av bildet Vart veldig imponert over det grønne, fine graset du hadde i akvariet heilt til eg oppdaga hagemøblene
Eg er ingen ekspert men eg tror det er sopp den har.Du kan gi den saltbad i 5 min. Her er en link med hvordan du gjør det: http://youtu.be/PT6WnVbj888 Ser at noen har vert uheldige å mistet fisk når dei har brukt denne metoden men eg har brukt den flere ganger og dt har gåt helt fint. Du kan jo bruke litt mindre salt.. eg har brukt akvarie salt når eg har gjort det..
Jeg også tror det er sopp nå. Kanskje med et sår under.

Har hatt fisken i saltvann i 1,5 døgn nå. Tydelige forbedringer både på soppens størrelse, og helt klart bedre svømmebevegelser. Trolig mindre kløe eller smerte. ))

Målte vannet til 28 liter. Hardfør fisk skal ha 0,4 % salt. Gullfisk er svært hardfør. Så full dose. Det ble 1 dl salt. Valgt å la den gå i eget sykekar. Men den er der hele tiden. Ikke bare 5 minutter. Hvor fikk du 5 minutter fra? Skal være der til den er frisk + 48 timer. Ifølge artikkel basen her.

Noen som vet om 1 gram salt pr liter, er det samme som 0,2 % salt?
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap