Syk kampfisk

Hei!
Kjøpte en kampfisk for en måned siden (Hann). Der har svømt aktivt rundt i akvariet frem til nå. Nå ligger den på bunnen i lange tider. Har ikke sett den spise de siste to dagene. Ser at den er pjusk. Har aldri hatt en syk fisk som har blitt frisk. Unntaket er en indisk glassmalle som lå på siden på bunnen. Denne tok jeg opp i et lite akvarium og lot den være der i 30 grader til dagen etter. Den var kvikkere dagen etter og kom tilbake til sin venn i 100 literen. Den er nå helt på topp 30 dager senere. De to glassmallene jeg har hatt i seks år var så aktive i dag at jeg filmet dem.
Jeg prøver nå det samme med kampfisken.Den står helt stille i overflaten i det lille akvariet i 30 grader og ryggfinnen henger ned.Ser munnen bevege seg. Skal jeg sette den tilbake i det store akvariet hvor vannet holder 24 grader? Det er kun tre øksefisk, tre Stjernedanio og to indiske glassmaller i akvariet. Alle meget fredelige.
Kampfisker liker det varmt, så han kan bare gå i 30 grader nå. Har selv mine i 28 grader. Usikker på hva som kan feile han da, hvilke vannverdier har du?
Syk kampfisk
Hei!
29 grader. Alle verdier fine ifølge testeren. Har litt akvasalt i vannet. Har svømt litt men er nå daff, i overflaten. Har satt inn en veldig liten vannrenser som også skaffer litt oksygen i vannet. Har klipt av noen blader på propellen så det ikke blir så brutal vannstrøm i 19 literen der fisken nå er. Ligger nå oppå en plante i overflaten
Hvis vannet holder 29 grader, vannverdiene er slik kampfisken krever og du har tilsatt salt, har jeg ikke flere råd å gi deg dessverre. Får satse på at den kommer seg kanskje noen andre har noen innspill på hva som kan være galt
Hva er faktiske verdier, og hva er de målt med?

Skjønner ikke helt poenget med å flytte den? Stresset med flytting vil bare gjøre den sykere.

Bruker du salt i vannet hele tiden, eller bare nå som den er syk?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap