Discus

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg å forstå hva som skjer i karet mitt? Har hatt 4 halv voksne discus. Ph og gh har vøri bra. og gradene på mella 26-27. men nå har 3 av diskusene død. Har drevet mye med discus før. Å har ikke hatt noe problemer med de før. Bytter vann ver 2 - 3 dag. Begynte opp att akvariet for 2 mnd siden. Fikk vit prikk for 3 uker siden. Det gikk over etter behandling. Så ut som alt var bra att etter det. Så for 1 uke siden begynte de å dø. Sirka 2 dager i mellom.. begyner å bli frustrerende å kjett. Aner ikke hva det kan være. har funnet 11 sneiler oppi der som jeg har tatt ut. Så er sikert flere oppi der som jeg ikke har sett. Kan det være det? Eller så har jeg tenkt på om de karnse har tilført noe i vannet( komunalt vann) som de ikke har hatt før ? Noen tips eller forslag? Stimfisken klarer seg helt fint.
Ville sjekket vannverdier, Nh3/4 no2.
Hvilken hvitprikk kur brukte du? Hvilke vannverdier har du ellers? Hva mater du med?
Rutiner på rensing av filter?
øk temperaturen i karet ditt til rundt 29 grader. Påse at du har nok bevegelse i vannet for å kompansere for tapt oksygen når temperaturen øker.

26 grader er for kaldt over langen.
Vann verdien ligger på mella 0-1 nh3 og ph 7,5. Hu i dyrebutiken sa jeg måtte bruke costapur. Bruker tetra discus å litt tetra flak til så stimfisk får mat. Mater de 3 gonger om dagen. Har juwel akvarie med orginal invendig filter. Det pomper 1000l/t. Renser filteret ver 4 vann bytte +-. Jeg har satt stråla av pompa så den sikter skrått oppover så jeg får bevegelse i overflata.
Kom att fra jobb nå å fant noen flere sneiler. Har hørt att sneiler ikke er bra for de. Kan de ha spist sneiler å blitt forgiftet av de?
NH3 på 1 det er mye tror nok det skylles den hyppige rensingen av filteret ditt, la filteret være.
Ett bilde av karet vis det hjelper noe.
Ja. Da skall jeg gjøre det. Takk for hjelpen.
roye
Kom att fra jobb nå å fant noen flere sneiler. Har hørt att sneiler ikke er bra for de. Kan de ha spist sneiler å blitt forgiftet av de?

Nei, nå tror jeg noen har kommet med skrøner til deg.
Eneste sneglene gjør er å spise matrester, og formere seg, i noen tilfeller kan det være at de tygger litt på planter.
roye
Ja. Da skall jeg gjøre det. Takk for hjelpen. :-)

Det kan også være lurt at du bytter mer vann en uke fremover, gjerne 40-50% hver dag, til ammoniakken er borte.
Hehe. Kan godt vøre skrøne. Ja. Kjempe bra. Da skall jeg forsøke det.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap