Er fisken syk?

Har dverggurami som når jeg kjøpte den svømte fritt rundt i akvariet. nå gjemmer den seg blant plantene og står nede ved grusen. kan den være syk, eller er dette normalt. nettopp sjekket pH og dH. disse verdiene er som normalt i følge min akvariebok. fisken spiser, men sjelden.
Hva er "normalt" i din akvariebok, da ? Og har du testet ammoniakk og nitritt ? Hvor lenge har karet vært oppe ?
har nettopp byttet vann ( 2 dgr. siden) nitritt og ammoniakk var bra. I følge min bok skal pH være 6 - 6,5. jeg har pH 6,5. dH skal i følge boka være mellom 5 og 15. jeg har dH 5. jeg satt opp akvariet første gang i fjor sommer.
pH 6 er nok i minste laget, men 6.5 burde gå. Hva var de reelle verdiene på NH3/NH4 og NO2 ?
Da må jeg først høre med han som hjalp meg. det var han som målte dette. han har hatt akvarium i 20 år, så jeg regner med at han kan det han driver med. han har akvarium på 120 og 375 liter, pluss et selvbygd som jeg ikke vet hvor mange liter er.
tok en titt på fisken nå. ser ut som den puster greit, men virker noe oppsvulmet i buken. dette er en hannfisk.
takker for all hjelp, fisken døde i natt. så nå skal jeg desinfisere akvariet. dersom det var sykdom, blir jeg kvitt evt. sykdom.
Du bør ikke desinfisere hele karret, da ødelegger du jo alle filterbakterier

Noen ganger så dør fisker, sånn er det bare

Hvilke andre fisker har du?

Du skriver at du satte akvariet opp først gang i fjor, vil det si at du akkurat har satt det opp igjen?
Tilfeldig bekjentskap
© Marita Ekdahl
Reklame for plussmedlemskap