Hvitprikk?

Hei. Jeg oppdaget nettopp at den ene scalaren min er dekket av hvite prikker. Det er bare en av scalarene; resten av fiskene ser ut til å være fine.

Har hatt fiskene i akvariet i to uker, og testet vannverdiene i går; alt er som det skal. Kan dette være hvitprikk, eller er det noe annet som lurer i vannet?

Hvis det skulle være hvitprikk:
Ikke alle fiskene mine tåler 32 grader, så tror jeg ikke varmebehandling er det lureste. Er det noe jeg burde tenke på ved bruk av medisin, som Esha Exit? Ser ikke for meg at de i dyrebutikken er de rette å spørre...

På forhånd takk!
Må forresten også legge til at den er aktiv og holder seg i midtsjiktet, og ser ikke ut til å klø seg mot grus og planter.
Kan godt være hvitprikk, men det er litt vanskelig å si ut fra bildeperspektivene. Får du tatt et sidebilde ? Ser ut som den har mest mellom munn og ryggfinne ? Er det noe på finnene ?
Jeg skal prøve å få tatt et bedre bilde, men han (eller hun?) er så nysgjerrig at h*n bare vil stirre rett i kameraet... To sekunder!
Plussmedlem
Ser egentlig ut som den har skrapet seg opp. "Prikkene" ser kun ut til å være på hodet og mot ryggfinnen.
Den har én hvit prikk på den ene siden, men ellers har du rett i at de fleste er fra munnen og over ryggen mot ryggfinnen. Noen hvite prikker på siden også, men ikke like tett som over ryggen.
Det er én hvit prikk på den ene finnen (siste bildet).
Prøver å laste opp bilder igjen..
Nå begynner akvaforum å gå meg på nervene... Får bare opp at det har forekommet en teknisk svikt når jeg prøver å laste opp tre bilder, så prøver heller med ett.
Det gikk! Da prøver jeg ett til.
Syns ikke dette ser ut som hvitprikk. Kan den ha vært borti noe, eller vært i en slåsskamp ?
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap