Argh! Er så forbanna!
Kjøpte nye fisker i dag. Seks mollyer. To av dem sorte. D tar derimot ikke lang tid før jeg ser at den ene sorte ikke er like sort som den andre. D er noe hvitt på oversiden av munnen og flere steder på kroppen. Men jeg er usikker på om dette er hvitprikk. For de hvite flekkene på siden av kroppen virker litt dunete.. Mens flekken på munnen er mer solid hvit, men står litt ut. Er d kanskje begge deler? Fisken er like aktiv som de andre. Og den spiser og svømmer glad omkring. Den klør ikke. Er ikke apatisk.
Har lagt v bilde. D er den sorte helt til venstre. Beklager kvaliteten, men den ville ikke posere.. På bilde ser d ut som om den ikke har hale, men d er ikke tilfelle. Halen er inntakt.
De andre mollyene jeg kjøpte ser fine ut.
D som irriterer meg er at nå har vel denne fisken smittet hele akvariet som er rent og pent og sykdomsfritt og 0 nitritt!
Har forstått at Esha er den beste og mest skånsomme av medisinene. Spørsmålet er om jeg skal bruke Esha extra mot Hvit prikk eller Esha 2000 mot sopp.. Kan jeg behandle m begge?
Vet at man kan kurere hvitprikk v å øke temt til over 32. Problemet er todelt for min del:
1: Hva om d er sopp og ikke hvitprikk. Da blir d jo vondt værre?
2: Ancistrucen tåler opp til 30 grader. De andre fiskene og sneglene 28 grader. Har også en guppy yngel. Vil ikke d varme vannet skade dem?
Av andre dyr i akvariet har jeg Ancistrus, guppier og eplesnegle.
Vanntemp er 26
Ph 7
Gh 16
Håper på gode råd!