Jack dempsy hjelp:)

Hei.. Så dokke ser har nåke F***skap angrepe jackdempsyane mine... Har så smitta seg øve på kjempe guramiane... Ka i alle dagar er detta? Holde de og bare bruka esha 2000?
Ser ut som finneråte
Da bør det funke med esha 2000. Å tilsette litt salt har jeg hatt positive erfaringer med så sant karet ikke har veldig ømfintlige fisker.
Okey kor møkje salt som bør eg bruke pr 100 liter? bare heilt vanlig salt?
Salt
Vil tro at Dempseyen tåler 0,5 % saltblanding hvis fiskens allmentilstand er god tross sykdommen. Har du maler og annen følsom fisk hadde jeg ventet med saltet og sett om esha 2000 fungerte først. Er en god stund siden jeg har gjort dette selv så du må ta rådet med en klype salt . Hvis du Google litt kanskje du finner mere eksakt informasjon om mengde osv.
24 timar ite eg bjunnte med esha 2000, har de ikkje forverra seg.. menn "soppen"? Har blitt akkuratt så litt hårete..håpe de betyr bedring
Hei igjen! Nå har eg brukkt 60ml esha 2000 og de bleinforbedringer... Menn øve nattå blei nåken dempsyar hardt angrepne igjen.. Hjelp?
Når finneråte oppstår i et akvarium, er det som regel tegn på feil/dårlige vannverdier med høy bakteriemengde i vannet. Og finneråte angriper sjelden friske og sterke fisk, men får taket på fisk som har svekket immunsystem. Fisk blir svekket av feil/dårlige vannverdier, stress og trangboddhet.

Har du målt vannverdier, og hvor ofte/mye vann bytter du ? Ser du har mange JD som ser relativt store ut...hvor stort kar går de i ? Vannbytter med slamsuging er førstehjelp, i tillegg er Furan 2 og metylenblått gode behandlinger.
Hei igjen. Seine med og svara eg.. Går i et 720 ltr, med fluval fx6
Og luft pumpe uten om. Va nåkk vann verdiene så va feil her.
Fisken kommer seg veldig, knapt noen hint av sopp igjen. Bytter noe vann hver 3-4 uke..
Det lønner seg å bytte 30-50% hver 7-10 dag for å holde verdiene gode. Og særlig hvis man har mange og store fisk, da blir det en del avfall uansett hvor god filtreringen er.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap