Guppy sykdom spørsmål

Hei.
Jeg er ganske ny når det gjelder guppy. Men det hele startet med den ene hannen min. Han fikk en veldig knekk i ryggen, begynte å miste halen sin og falle veldig sammen. Til slutt så det ut som om om halen hans hadde delt seg opp, og klumpet seg sammen til "spisser". Har dessverre ikke bilde lenger..

Nå begynner ene hoa mi, og få en alt for fæl knekk. Blitt veldig tynn og rett i magen, og svømmer på en rar måte.

Ser også at halen til ene moscow hannen min, begynner å flise opp. Liiivredd for å miste han, da han er så sinnsykt fin..

Hva kan jeg gjøre? Forslag til hva det kan være? Vil jo helst få ordnet opp i dette, så flere slepper å bli sånn..

Alle verdier er fine! Jeg tok med vann og fikk dyrebutukken til å ta flere prøver. Bilder kommer!
Har du de faktiske verdiene som ble målt ? Når dyrebutikken sjekker vann, bruker de ofte strips-tester, som er upålitelige. De sier at "vannet er bra", noe som er nokså upresist...bra for hva ?? Det lønner seg å ha dråpetester selv slik at du kan holde øye med vannverdiene på regelmessig basis (ikke bare når noe går "galt").

Når det gjelder årsak, er ingenting sikkert. Vitenskapen har ulike oppfatninger : vitaminmangel, feil foring, innavl, feil/dårlige vannverdier, skader i fosterstadiet, innvendige parasitter og/eller bakteriesykdommer, og trengsel.
Du burde fjerne fisken fra akvariet hvis mulig.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap