Finnråte og popeye

Heisann. Jeg har hat min kampfisk i en måneds tid og den har utviklet finnråte. Det er den nå på medisin mot, og ting ser ut til å være på bedringens vei. Ettersom han bare har gått på medisinen i fem dager har han fortsatt en litt slitt hale, men han holder den mer opp og "viser seg frem". Han har alltid vært pigg og svømt fint rundt og ikke vist spesielle tegn til å være dårlig. I går merket jeg at han har utviklet litt popeye. Det er ikke veldig stort og det ser ut som det går litt opp og ned i hevelse. Jeg har søkt litt rundt og noen steder sier det kan være symptom på andre sykdommer. Jeg lurer på om det kan rett og slett være fordi kroppen hans sliter med finnråtesykdomen at popeye kom? Han har en 15 liters tank, ph på 7, og vanntemperatur på 26-27 (30 nå som han er på medisinen), han har filter og pumpe..

Er det noen vet hva jeg burde gjøre med popeyen nå som han går på medisin? Kan ikke skifte vann før behandlingen er ferdig. Jeg har lest nesten litt for mye på nett og ettersom jeg har så lite grunnkunnskap med disse tingene blir det veldig mye frem og tilbake og jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal tro når jeg har lest ferdig. Derfor lurer jeg på om noen har opplevd det samme som meg og eventuelt kan gi noen gode tips og råd. Jeg lurer også på om noen vet hvor man kan få tak i stress coat i Bergen. Har lest veldig mye om det på nett men ser ikke ut til at jeg kan finne det noe sted. Jeg har kjøpt noe som heter stress protect, men er ikke sikker på det er det samme?

Alle tips og råd tas imot med åpne armer
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap