Merkelig hvite klumper på koi, trenger hjelp

På den bakerste finnen på koien er det noen klumper. Er redd for at det kan være parasitter, noen som vet hva det er? Evt hva jeg må gjøre også
Det ser ut som noen rare, gulaktige klumper der også. Altså at det to ulike problemer der ? De små hvite kunne være hvitprikk, men de gule ser ut til å ha feil farge og for stor størrelse til å være hvitprikk. Er disse flate, eller er det kuler/klumper ? De minner om iridovirus/lymfocystis...
Da er det neppe parasitter, ihvertfall de gule kulene. Er det lymfocystis, er det lite å gjøre med dette. Vet ikke hva vannverdiene dine ligger på, men det beste du kan gjøre er nok å bytte vann ofte og mye vann fremover. Hvis fisken ellers er frisk og har godt immunforsvar og null stress, kan den bekjempe det selv. Du må bare bygge opp om immunsystemet dens...noe som forsåvidt gjelder alt av sykdom. Fisk med intakt immunsystem blir sjelden syke.
Nå ser at jeg at en annen koi har fått de samme klumpene
Jeg går nå utifra at det er carp pox. Får bare vente å se og håpe at koien tar knekken på viruset. Takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap