Syk golden malawi?

Hei! Jeg har et akvarie på 115l. I dette har jeg følgende fisk:
1xpraktbotia
3x ancistrus
5x Golden Malawi ( 3 av disse er yngel)

Den største av Golden Malawi ungene har en utvekst der hvor fettfinnen er og det ser ut til at utveksten har erstattet denne. Nå er jeg usikker, men tviler på at dette er et steg i utviklingen til fisken. Utveksten er hvit av farge og ser ut som en liten busk. Fisken virker upåvirket av dette og spiser som normalt. Verdiene i akvariet er fine og fiskene går sammen uten større problemer. Er det noen som har kjennskap til hva dette kam være? Er det en del av utviklingen?

Plussmedlem
Hei.
Høres ut som sopp.
I normale tilfeller vil dette gå over av seg selv, så lenge fisken ellers er frisk og i god form.
Bytt vann ofte, gi næringsrik mat og hold et øye med utviklingen.

Hvis det likevel skulle forverres, så er det medisiner å få kjøpt. Esha 2000 er en slik.
For å ivareta fiskers helse best mulig, spiller vannverdier og andre miljøfaktorer en rolle. Botia og malawiciklider er ikke så kompatible mht pH og hardhet, kanskje det spiller en rolle her? Hva er pH og GH hos deg? Karet ditt er dessuten i minste laget for særlig botiaen (men også ciklidene, antakelig), pluss at botia er en stimfisk som trives best i selskap med flere av samme art.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap