Nybegynner med sopp problemer

Jeg har et relativt nystartet akvarie på 220 l. Ser nå at det er masse hvite prikker på mine ciklider. Hva gjør jeg for å få bukt med dette? Jeg fikk med en flaske Tetra Medica når jeg kjøpte karet, Kan jeg bruke dette? Hva bør jeg eventuellt kjøpe i morgen og skal jeg bytte ut vann før medisinering eller etterpå. På forhånd takk for hjelpen HASTER.
Er du sikker på at det er sopp? Tipper at det er hvitprikk du har fått besøk av.

Om du leser artikkelen om sykdommer, får du svar på de fleste spørsmål du måtte ha.
Bilder av syk fisk finner du her:

Når det gjelder medisinen; Tetra med har flere typer medisiner, hvilken er det du har?
Den medisinen jeg har heter General tonic konzetrat. Det er mulig det er hvitprikk men det har kommet som kastet på meg. Ikke mye moro dette her. Kan få dårlige nerver av mindre jeg. Takk for svaret. Mvh Petter

Mitt beste råd her er:

Ikke medisiner før du er helt sikker på at du har stilt rett diagnose.

Gi fiskene ett godt vannbytte, gjerne 35%. Vannbytte reduserer smittepresset, slik at fiskene ikke blir sykere enn nødvendig.

Håper at du greier å finne ut av hva det er som har smittet fiskene, og at du finner hjelp i linkene fra tidligere.
Du får bare holde motet oppe, sykdommer er ganske vanlig i starten
Takk for hjelpen. smittekilden ligger nok i at jeg har kjøpt en del fisk i løpet av fjorten dager. Det kan passe beskrivelsen av hvitflekk, da de drar seg langs sanden for å få det av. Får prøve å bytte vann i første omgang for å se om det hjelper. Hvor lang tid har jeg på meg? Det er ganske mye på noen av dem.
Det høres ut som en del av fiskene er ganske hardt rammet, og da er det ekstra viktig med raske tiltak.
Om du følger rådene i sykdomsartikkelen, bør det gå bra med alle fiskene.

Skjekk ut at de fiskene du har tåler varmekuren, denne anbefaler jeg på det varmeste (kanskje ikke beste uttrykk, men
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Aasen
Reklame for plussmedlemskap