Slapp kampfisk

Her sitter lille Kit, dagen lang.
Han vil ikke spise noe, bare sitte stille inni planten.
Får derfor ikke tatt noe bedre bilde.
Men jeg har sett han svømme en runde og så ingen prikker eller andre synlige skader.

Jeg har tatt vannverdier som var helt fine, byttet vann for sikkerhet skyld.
Prøver å friste med røde mygglarver - ingen reaksjon. Har også tilsatt litt akvariesalt.

Det er 3 stk Otto oppi der som fyker rundt og ser ut
Til å være i god form...
Hvor lenge har du hatt Kit, og trivdest han i akvariet før?

Er det mye strøm i akvariet?
Hei!
Jeg har så lite strøm som mulig i akvariet. Han har bygget skumrede tidligere, og mye strøm ødelegger det.
Jeg har hatt han ca 1 måned, men akvariet er innkjørt fra før. Han har trives frem til nå.
Han har nå kommet frem og begynt å svømme litt rundt igjen, og jeg har nå sett at øynene ser litt poppet ut, så mulig han har fått pop eye?
Jeg tenker å skifte 1/3 av vannet daglig, og se om det hjelper litt.
Noen andre tips? ??
Bra du har lite strøm

Hmm, pop-eye kan forekomme av så mye, både infeksjoner og vannkvalitet. Det er vanskelig å gi noen bedre råd enn vannbytter, evnt. medisinering med ESHA 2000 som er en bredspektret medisin.

Kan det se ut som at skjellene strutter?

Hei!

Nei, det ser ikke ut som skjellene strutter, men jeg synes nå den har blitt litt blass i fargene. I går spiste den litt mygglarver, og så prøvde jeg noen sekunder med et speil for å se om den reagerte. Og det gjorde den, full oppblåsing??
I dag ligger den igjen inni planten, kom ut ved vannbytte og svømte litt. Så inn igjen i planten.
Merkelige greier!

Ser at den ikke har det bra
Tilfeldig bekjentskap
© William Berg
Reklame for plussmedlemskap