Kampfisk med finneråte

Hei, jeg kjøpte nylig en kampfisk fra dyrebutikken med svert skadet finner og hale. Jeg har behandlet han med eSHa 2000 men, er så usikker på om den hjalp mye etter som at jeg fortsatt kan se litt hvit belegg rundt kanten på finnen. Burde jeg kjøre en til runde med kuren? Og eventuelt hvor lang tid tar det før man ser forbedring?
Det skader sikkert ikke å kjøre en runde til. Og hvis det ikke er betydelig bedring etter 3 dager, kan du jo fortsette et par dager ekstra med samme dose som dag 2 og 3.

P.S.
Du er klar over at du skal bruke dobbelt dose?
Haugesund kommune karakteriserer sitt drikkevann som meget bløtt, med en totalthardhet på kun opp til 2°dGH.
I bruksanvisningen til eSHa 2000 står det: "If GH is less than 4°dGH then double the 3 day standard dosage".

Lykke til!
Viktig med god vannkvalitet også, noe som er enklere å få til i en større tank, så ville vurdert å anskaffe noe større enn en bolle hvis ikke den bare er i bruk som syketank, men da er det viktig å passe på vannkvaliteten - ha godt med filtrering, men uten at man får for mye strømning i vannet, og ta hyppige små vannbytter.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap