En norsk blogg om fiskehelse

Hei!

Først og fremst: slett dette innlegget hvis det ikke er passende.

Jeg er en ganske fersk akvarist. Til daglig jobber jeg som veterinær patolog, hvor jobben min er å prøve å finne ut av hva som tar (eller tok) livet av dyr (Alt fra sau til nise til hund og elg). Fra tidligere jobber i klinikker og diskusjoner med erfarne akvarister ser jeg hvor usedvanlig mangel på kunnskap om fisk det er blant veterinærer i Norge. Dette går utover vi akvaristers evene til å hjelpe våre egne dyr. Akvarister har så utrolig mye kunnskap og kjærlighet til fisken og kan fikse mye selv, men som vi alle vet er det enkelte tilfeller der vi trenger noen med kunnskap om diagnostikk og evnen til å skrive ut enkelte medisiner.

Som mitt lille bidrag og for egen motivasjon til å fortsette å lære har jeg startet en blogg om fiskehelse. Jeg vil påpeke at jeg er på ingen måte veldig erfaren eller noen ekspert. Jeg håper likevel  at kombinasjonen av bakgrunnen min og interessen min kan frembringe litt god og objektiv informasjon som kan være til hjelp i den jungelen av informasjon som internett er.

Håpet er også at hvis det finnes en "troverdig" kilde til infomasjon på nettet som kanskje dukker opp når en panisk dyrlege googler "HVA ER HVITE PRIKKER PÅ FISK" vil bloggen komme opp og kunne styre dem i riktig retning. Jeg håper også at det kan være ett supplement til nye og erfarne akvarister.

Adressen er: akvariehelse.com

Følg gjerne med, for jeg har planer om noen interessante poster den nærmeste fremtiden.

God helg!
Tilfeldig bekjentskap
© amanda c nagell
Reklame for plussmedlemskap