Sopp på Ap cacatuoides

Nå begynte ting å ordne seg med cacatuoides hunnene, trodde jeg. En av de har fått et sår på siden, nå ser jeg antydning til soppangrep der. Ingen annen syk fisk der.
Hva med saltbehandling, har et karantenekar og lurte på å sette henne der, har Credozon salt, dosering 1-2 teskjeer pr l vann, og max 20 minutter. Noen som har erfaring med slik behandling på Apisto? Alle vannverdier er som de skal. Har ikke annen medisin i huset, og vil helst slippe å medisinere hele karet hvis det er mulig.
Saltkur er i de fleste tilfeller tilstrekkelig ved lett til moderat soppangrep, noe det høres ut som du har.
Når det gjelder saltmende, høres denne grei ut (ca 1,5%). Du kan også eventuelt behandle den over litt lengre tid, men da med svakere saltmenge.
Har desverre ingen erfaring med apisto, og har ikke vært borti mange tilfellene der disse har fått saltbad. Kan derfor ikke uttale meg om disse tåler lite eller mye salt.

Om du forsøker deg, håper jeg på oppdateringer av tråden om hvordan det gikk (tigge-tigge)
Takker for svar! Hadde tenkt å få til oppdrett på disse, men som jeg har lest fler ganger her er ikke cacatuoidesen som er i salg av spesiellt bra kvalitet. Har kun behandlet store ciclider for noen år siden med saltbad, det gikk veldig bra, men Apistogrammaen er jeg mer usikker på. Skal prøve saltbad på den, og holde deg oppdatert!
Da er saltbad gjennomført, den takla den høye saltmengden bra. Men lot den gå bare 10 min.
Den er tilbake i karet, og har spist, virker pigg som den var.
Skal komme med videre oppdatering, om det tok soppen. Blir spennende å se i morgen om den har fått noen ettervirkning etter badet i saltlake!
Det gikk heller dårlig med ap cacat. den ble dårligere, mest sansynlig av saltbadet, og endte i en boks varmt vann. Da er det prøvd, ikke noe for ap muligens, men kan jo prøve lavere dose over flere dager hvis det blir nødvendig igjen, men får da ikke håpe det.
Men litt gledlige nyheter, ei ap agasizzi hunne er skikkelig på flørtern, men han er ikke helt interessert enda vente, vente!
Trasig, men en erfaring rikere.

Du skal se at det blir en masse yngel for å glede deg i stedet!
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap