Sorte prikker
Postet 03.02.06 kl 11:31
Postet 03.02.06 kl 11:49
Postet 03.02.06 kl 12:56
Opplevde det samme på en del av disse fiskene jeg hadde tidligere. Virket som om fargene trengte svært lang tid på å utvikles, eller noe
Mine levde ihvertfall lenge etter disse fargeforandringene.
Men om du knipser ett par bilder av flekkene, er det selvsagt lettere å vurdere hva det eventuelt kan være
Mine levde ihvertfall lenge etter disse fargeforandringene.
Men om du knipser ett par bilder av flekkene, er det selvsagt lettere å vurdere hva det eventuelt kan være
Postet 04.02.06 kl 12:16
sorte prikker
Sorte eller hvite prikker kan forekomme spesielt på molly.Det heter noe så enkelt som prikke syke. Du må kjøpe noe som heter baktopur som du må ta i vannet da blir vannet grønt noe som er normalt.Du må også sette opp temperaturen til 30 gr.Da dreper du bakteriene. 30 gr skal være i vannet i 5 dager. Etter dette så må du skifte vann ca 30%.
Vennlig hilsen vidar
Vennlig hilsen vidar
Postet 04.02.06 kl 13:24
Må nok si meg uenig i en del av det Vidar sier her, desverre
Prikkesyken, eller hvitprikk som det oftest kalles, er hvite parsitter som angriper fisken. Det stemmer at levendefødere er ganske utsatt for denne, og andre sykdommer.
Bactopur, vil ha liten effekt på disse, da dette er en medisin som skal ta bakterier, ikke parasitter
Prikkesyken, eller hvitprikk som det oftest kalles, er hvite parsitter som angriper fisken. Det stemmer at levendefødere er ganske utsatt for denne, og andre sykdommer.
Bactopur, vil ha liten effekt på disse, da dette er en medisin som skal ta bakterier, ikke parasitter
Postet 04.02.06 kl 13:51
Postet 18.12.06 kl 21:18