Hva i all verden er dette?

I karet mitt har jeg i det siste fått noen merkelige "prikker" på bakveggen, en koksnøtt og på noen skiferstener. Nye kommer hver dag...
De er hvite, 1-2 mm bred og omtent like høye, det varierer litt. Skrapet bort et par med neglen, de sitter godt, etterlater en hvit flekk og de virket kalkaktige. De ligger i gruppe bortover veggen.

Det som er "nytt" i karet er at jeg har hatt i snegler, kjørt en antisptisk medisin (den har ikke laget sånne prikker tidligere), kjørt en varmekur og startet opp CO2-anlegg.

Lurer på om det har med CO2`en å gjøre, siden flesteparten av prikkene brer seg fra der boblene kommer ut og bortover. Men de kom også samtidig som en av sneglene ble veldig glad i å oppholde seg der. Vet ikke om det var sneglen eller prikkene som kom først...

Noen som vet hva det er???

Malagi
Se på bakveggen på akvariet mitt http://www.akvaforum.no/akvarium.cfm?id=1208#imgs
Ligner det? Så er det alger....
Er det sebrasnegler du har skaffet deg? Det høres i alle fall veldig ut som beskrivelsen av sebrasnegle-egg
Hvilke snegler er det du har? Mine sebrasnegler legger hvite små egg rundt omkring på glasset, og er som du beskriver, disse må over i vann med høyere saltinnhold for å kunne klekke. Jeg bruker å ta de bort når jeg bytter vann 2 ganger i uka.
Ser ikke ut som algene, nei.

Men kanskje små baby-snegler :P ? Jeg har to eplesnegler og en tigersnegle, det er sistnevnte som driver og går der. Vet at eplesneglene legger klaser med egg og trodde det var slik med de andre også, jeg...

Men ta de bort...skal prøve igjen, men sist virket de som de satt veldig hardt? Og det ble igjen en flekk på glasset, men konsistensen fikk meg faktisk til å tenke på sneglene.

Hvis dette er egg, hva gjør jeg videre? Satt opp en liten seksliter for en ukes tid siden, den står med luftpumpe og planter, men ikke noe fisk. Kan den brukes?

Malagi
Tilfeldig bekjentskap
© Kai R. Bakken
Reklame for plussmedlemskap