kinesisk algespiser

Vet ikke helt om det er riktig forum,men iallfall:

Jeg har en kinesisk algespiser,og i dag ser jeg at den er blitt fryktelig tykk rundt magen!!Den ligger ganske stille,men ser normal ut,bortsett fra denne store magen.Jeg mistet en slik i forrige uke,den så helt normal ut.

Så er jo spørsmålet da...tro om den er syk,eller kan den rett og slett være gravid??Hvordan oppfører gravide fisk seg?Ligger de mer stille?

Dette er jo en ganske sky fiskeart,så så veldig frempå har den aldri vært.
Nå er det ganske mange tilstander som kan gi oppblåst buk. Det kan være forstoppelse, bukvannsott, overspising - for å nevne noen.

Hvordan er fiskens oppførsel ellers? Er den "våken" og aktiv? Spiser den?

Nå er kinesisk algespiser en eggleggende fisk, så gravid er den nok ikke. En rognstinn hue vil heller ikke ha problemer med å bevege seg og oppføre seg som normalt.
Fisken er "våken"ja,men ikke så veldig aktiv.(det har den heller aldri vært). Den ligger nå mye på bunnen og hviler,ser det ut som.Jeg får bare følge med.Håpløst å prøve å flytte den,for den er så sinnsykt rask i bevegelsene...
Nå har`n reist
Nå er fisken død. Siste timen este buken ut,ser ut som blødning i magen.
Trasig

Det var voldsomt til utesing, har ikke sett noe lignende tidligere! Ser ikke bort i fra at du har rett, at det skyldes en innvendig blødning.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap